Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
W37 (Smoleńska 94)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Chambers Richard (psycholog)
(1)
Gardzina-Kubała Katarzyna K
(1)
Hassed Craig
(1)
Kaczmarek Oskar
(1)
Polak-Szewczyk Klaudia
(1)
Redlicka Agata
(1)
Rybicki Tadeusz (reżyser)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Balet
(1)
Książęta i księżne
(1)
Kształcenie
(1)
Mindfulness
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Uczenie się
(1)
Łabędzie
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Bajki Baletowe)
Któregoś dnia mama, tata, albo może babcia powie: Dziś pójdziemy obejrzeć balet. Nie wiesz, czy masz się cieszyć, bo nie wiesz, co oznacza słowo balet. (...) Ucieszę cię – wyprawa w świat baletu może być tak samo ciekawa, barwna i wesoła. Trzeba tylko wiedzieć, na co patrzeć, jak słuchać i rozumieć, aby z przedstawienia baletowego mieć jak najwięcej radości. Katarzyna K. Gardzina, fragment tekstu O Jeziorze łabędzim Piotra Czajkowskiego z książki p.t. Jezioro łabędzie, Studio Blok, Warszawa 2011. Bajki Baletowe to seria książek dla dzieci i młodzieży (6-13 lat), która w ciekawy i przystępny sposób wprowadza młodego czytelnika w świat baletu. Kolejne tomy przedstawiają najbardziej znane balety, jak Jezioro łabędzie, Dziadek do orzechów i Śpiąca królewna Piotra Czajkowskiego, Coppelia Léo Delibes'a, Kopciuszek i Romeo i Julia Siergieja Prokofiewa, które warto obejrzeć wspólnie z dziećmi. Wspólne czytanie Bajek Baletowych zachęca do wybrania się razem do teatru i podziwiania na scenie niezwykłych przedstawień baletowych, o których opowiadają książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Książka skierowana do nauczycieli, uczniów, studentów, osób samokształcących się oraz rodziców.
W lipcu ukaże się książka Wydawnictwa Studio Blok pt. Uważne uczenie się - polska edycja książki Mindful learning Wydawnictwa Exisle. Jej autorzy, dr Richard Chambers i dr Craig Hassed - uznani specjaliści w dziedzinie uważności (mindfulness) i stosowania jej w edukacji, kierują ją zarówno do nauczycieli i wykładowców, jak i studentów, autodydaktów oraz rodziców.Najważniejsze w procesie uczenia się są momenty, w których odkrywamy, że otaczający nas świat jest fascynujący. To one wpływają na nasz rozwój osobisty oraz powodują, że mamy pełny kontakt ze sobą. Jednak powszechne sztywne podejście do nauki sprawia, że dzieci tracą wrodzoną radość z odkrywania i chęć uczenia się nowych zagadnień. Nasiąkają także nieuwagą rodziców oraz nawykiem podejmowania kilku działań naraz, co pogarsza koncentrację i pamięć, rozprasza i zwiększa poziom stresu.Poradnik Uważne uczenie się jest opracowaniem, które przedstawia możliwości wykorzystania koncepcji uważności zarówno w procesie uczenia się, jak i nauczania. Autorzy, wychodząc od historii i założeń nurtu, prowadzą narrację wykładu poprzez informacje o kontekstach zastosowania uważności w środowiskach nastawionych na tzw. uczenie głębokie lub osiągnięcie stanu flow aż po praktykę - książkę kończy dwanaście ćwiczeń regulujących uwagę charakterystycznych dla praktyki mindfulness. Stosowanie uważności zwiększa efektywność uczących się i nauczających, wspomaga ich rozwój osobisty, pomaga zachować dobrostan fizyczny i umysłowy, a także pomaga zredukować stres, zapobiegając np. atakom paniki czy pogorszeniu zdrowia.Techniki zawarte w poradniku pomogą wyodrębnić skoncentrować się na tym, co najważniejsze we współczesnym natłoku informacji. Z kolei dla nauczycieli, edukatorów i autodydaktów Uważne uczenie się to, poza teorią i praktyką, użyteczne wskazanie odniesień i źródeł, które inspirują do rozwijania we własnym zakresie warsztatu wykorzystywanego podczas nauczania. Ćwiczenia medytacyjne, które stanowią istotną część książki, rozwijają postawę pełną otwartości i akceptacji, a tym samym mogą pomóc we wzbudzeniu u uczniów chęci do nauki, zapamiętywaniu nowych informacjii rozwijaniu skupienia. Praktykowanie technik zawartych w książce pomoże uczniom wydobyć ich potencjał, zwiększy elastyczność umysłową, a także rozwinie umiejętność rozwiązywania problemów i poprawi zdolność kojarzenia oraz tzw. głębokiego uczenia się. Wskazówki zawarte w książce pozwolą skutecznej wykorzystać czas przeznaczony na naukę.Autorzy książki - dr Craig Hassed i dr Richard Chambers - są uznanymi ekspertami w dziedzinie uważności.Początkowo swoje metody wypróbowali i rozwijali na Uniwersytecie Monash, Melbourne, jednak w krótkimczasie ich koncepcja uważnego uczenia została zastosowana na innych uczelniach. Posiadają bogatą praktykęw prowadzeniu szkoleń - zarówno dla nauczycieli, jak i dla studentów oraz uczniów - z zakresu uważności i jejzastosowania w środowiskach edukacyjnych.Koncepcja uważności jest rozwijana od blisko 40 lat, a jej prekursorem jest Jon Kabat-Zinn, który wykorzystywałmedytację uważności w leczeniu pacjentów z chronicznym bólem.Uważne uczenie się jest książką dla osób, które chcą:- wyraźnie dostrzegać to, co najważniejsze w gęstym szumie informacyjnym;- poprzez praktykę uważności, skupić się na tych aspektach rzeczywistości,które do tej pory były przed nimi ukryte lub niewyraźne;- rozpoznawać, a następnie zmieniać niekorzystne schematy myślowe,sztywne przekonania i nawyki;- mądrze korzystać z nowoczesnych technologii, minimalizującich negatywny wpływ na koncentrację;- umiejętnie radzić sobie ze stresem, z brakiem motywacjii wysokimi wymaganiami stawianymi w szkole lub pracy;- w sposób satysfakcjonujący komunikować się z innymi,zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym;- wykorzystywać uważność, by uczyć z dbałością o innych i o siebie, zachęcać do eksperymentowania i dociekania,jednocześnie utrzymując dyscyplinę wśród uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19369 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej